آموزش فیشیال پوست صورت در تهران fatemehhabashi.com
تاریخ : شنبه 11 شهريور 1402
نویسنده : javid

تمیز کردن پوست صورت در آرایشگاه چه عوارضی دارد؟

لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده و آلودگی های انباشته شده روی پوست را پاکسازی پوست یا صورت می نامند. این روش که روشی غیر تهاجمی است برای زیباسازی، کاهش آکنه و برخی بیماری های پوستی و جوانسازی استفاده می شود. اما باید بدانید که هیچ یک از روش های درمانی ترمیم پوست بی ضرر نیستند و همچنین نیاز به آموزش پیشرفته دارند. حالا ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: آیا نظافت در آرایشگاه ها درست است؟ آیا عوارض پاکسازی صورت خطرناک است؟

گهواره، راهنمای بارداری و فرزندپروری

راهنمای گهواره، بارداری و فرزندپروری

خانه، قبل از بارداری، بارداری، تولد، نوزاد، مجله گهواره، اشتراک گذاری ایده ها، انتخاب نام کودک، خرید، اشتراک، دانلود برنامه ها

ننو

قبل از بارداری تخت تولد بارداری مجله ویرایش نظرات انتخاب نام نوزاد خرید اشتراک قوانین و مقررات شکایات ثبت نام

سوالات مورد نظر خود را جستجو کنید

مجله گهواره زیبایی پوست

نظافت سالن چه عوارضی دارد؟

دسامبر 1401 | زمان مطالعه: 9 دقیقه

عوارض مراقبت از صورت آرایشگر

آن را به اشتراک بگذارید

واتس آپ تلگرام لینکدین توییتر فیسبوک

لایه برداری و حذف سلول های مرده انباشته شده و ناخالصی های روی پوست را پاکسازی پوست یا درمان پوست صورت می نامند. این روش غیر تهاجمی برای زیبایی، کاهش آکنه و برخی بیماری های پوستی و جوانسازی استفاده می شود. اما باید بدانید که هیچ یک از روش های درمانی برای ترمیم پوست بی ضرر نیستند و علاوه بر آن نیاز به آموزش پیشرفته دارند. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا نظافت در آرایشگاه ها اشکالی ندارد؟ آیا عوارض شستشوی صورت خطرناک است؟

در این مقاله خواهید خواند:

تمیز کردن پوست در آرایشگاه

عکس قبل و بعد از تمیز کردن پوست

مشکل در تمیز کردن صورت و دستگاه

آرایشگاه بخار

هر از گاهی صورت خود را بشویید

آرایش صورت در آرایشگاه های زنانه

پوست را در آرایشگاه تمیز کنید

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که هنگام تمیز کردن پوست یا صورت چه اتفاقی برای پوست می افتد؟ باید بدانید که پاکسازی پوست بیشتر از مدیتیشن و آرامش دلپذیر پوست است. در واقع پاکسازی پوست نوعی ترمیم، پیشگیری و محافظت است و می تواند به بهبود برخی مشکلات پوستی، شادابی و شفافیت پوست، نوسازی و سفیدی پوست کمک کند.

برخی از آرایشگاه ها یا سالن های زیبایی ممکن است کارکنان متخصص و آموزش دیده لایه برداری پوست برای انجام این کار برای مشتریان داشته باشند. معمولا این افراد ابتدا وضعیت پوست شما را بررسی می کنند و بهترین و مناسب ترین محصولات و روش های پاکسازی پوست را به شما معرفی می کنند. سپس آرایشگاه مراحل مراقبت از صورت را به شرح زیر انجام می دهد.

قبل از شروع کار، متخصص باید دست های خود را به خوبی شسته و تمیز کند. سپس باید تمام موهای خود را به عقب بکشید و با یک هدبند به خودتان کمک کنید تا در حین کار مانعی نشوید. پس از آن روی تخت دراز بکشید و یک بالش کوچک زیر سر خود قرار دهید. پس از این مراحل اولیه، مراحل پاکسازی پوست صورت آغاز می شود.

پاکسازی پوست صورت.

برای تمیز کردن پوست، ابتدا تمام محصولات آرایشی یا ضد آفتاب را از روی پوست پاک کنید. معمولا برای این کار پنبه یا تامپون روی پوست پخش نمی شود بلکه سعی کنید با حرکات سبک پوست را از هرگونه آلودگی پاک کنید.

از یک ماده تمیز کننده استفاده کنید

بسته به نوع پوست شما (چرب، خشک، حساس، معمولی، مستعد آکنه، پیری)، یک پاک کننده ملایم برای پوست شما استفاده می شود. یک پاک کننده بدون الکل به طور کلی برای تمیز کردن استفاده می شود تا باعث حساسیت و تحریک پوست نشود. پس از آن پوست را با حرکات دایره ای با کمک دست ماساژ می دهند.

پاکسازی پوست در آرایشگاه

از برس صورت استفاده کنید.

در مرحله بعد از برس صورت برای تمیز کردن پوست استفاده می کنند. این برس صورت فوق العاده نرم است و از فناوری سونیک برای کمک به لایه برداری و حذف ناخالصی های پوست استفاده می کند. سپس با استفاده از یک حوله تمیز و مرطوب، پاک کننده از روی پوست پاک می شود.

لایه برداری

لایه برداری با اسکراب مناسب پوست شما با حرکات دایره ای روی صورت و گردن انجام می شود. در این مدت سلول های مرده سطح پوست از بین رفته و سلول های سالم ظاهر می شوند. برای اثربخشی بیشتر اسکراب، یک حوله گرم برای چند دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس صورت را با یک حوله سفید مرطوب شسته و با آب شستشو داده و در نهایت با یک حوله سفید خشک می شود.

ماسک

در این مرحله با توجه به نوع پوست و نیاز پوست شما از بهترین و مناسب ترین ماسک برای انجام یک پاکسازی عمیق و بی نقص استفاده می شود. می توان از ماسک های خانگی مختلف برای عیوب صورت، ماسک های خانگی برای آکنه، ماسک های خانگی برای درمان آکنه و ... استفاده کرد. بعد از 15 دقیقه یک حوله گرم روی صورت قرار می گیرد تا ماسک اثر بیشتری داشته باشد. سپس ماسک از روی پوست برداشته شده و صورت شسته و خشک می شود. از آنجایی که در این مرحله پوست شما خشک است، از تونرهای حاوی آنتی اکسیدان و مواد مغذی برای ترمیم و بازسازی استفاده می شود.

مرطوب کننده

در مرحله آخر، یک مرطوب کننده مرطوب کننده روی پوست شما اعمال می شود. مرطوب کننده با حرکات ملایم روی پوست شما ماساژ داده می شود.

عکس قبل و بعد از پاکسازی پوست

در زیر عکسی از صورت قبل و بعد از آماده شدن صورت را مشاهده می کنید:

عکس قبل و بعد از شستشوی صورت

پیچیدگی های پاکسازی صورت و ابزار.

آیا شستن صورت مضر است؟ همانطور که گفته شد تاکنون هیچ روش فیزیوتراپی کاملا ایمن و بی ضرر و اغلب دارای عوارض جانبی نیست. بنابراین، بسیار مهم است که آگاهی خود را در مورد هر روش درمانی افزایش دهید و با مشورت یک متخصص، بهترین روش را برای پوست خود انتخاب کنید.

ممکن است برخی افراد بدون اطلاع از روش پاکسازی پوست در منزل یا توسط افراد عادی این کار را انجام دهند که به ناچار عوارض و مضرات پاکسازی پوست را به دنبال خواهد داشت: ب- التهاب پوست، سوزش یا خارش، لکه ها و لایه برداری سطح پوست. . یا حساسیت شدید

در برخی از آرایشگاه ها، لایه برداری توسط فردی ناآگاه که اطلاعات کافی در مورد ساختار، فیزیولوژی و آناتومی پوست ندارد، انجام می شود که مشکلات پوستی زیادی را برای مشتریان ایجاد می کند. بنابراین برای جلوگیری از اثرات مضر پاکسازی پوست به پزشک توصیه می شود نه آرایشگر.

یکی دیگر از عوارض بلیچینگ پوست این است که پوست افراد نسبت به آفتاب، لوازم آرایشی و حتی لمس حساس تر شده و سریع واکنش نشان می دهد و ملتهب می شود.

همچنین در برخی موارد به دلیل استفاده از داروهای ضد بارداری نامناسب مشکلاتی مانند خشکی شدید پوست، آکنه و جوش، تبخال، پوسته های پوستی و لکه های قرمز ظاهر می شود. بنابراین در صورت داشتن لک، آفتاب سوختگی، زخم های فعال و عفونت بهتر است از لایه بردار استفاده نکنید. قبل از هر کاری بهتر است در مورد فواید و مضرات پاکسازی صورت و مضر بودن یا نبودن پاکسازی صورت بیشتر بدانید.

تمیز کردن صورت در آرایشگاه با دستگاه بخار

یکی از روش های پاکسازی پوست که از قدیم مورد استفاده قرار گرفته است استفاده از کندر برای صورت است. در گذشته از پاکسازی صورت برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند سرماخوردگی، سینوزیت و تنگی نفس استفاده می شد، اما امروزه از این روش برای جوانسازی، پاکسازی و شادابی پوست نیز استفاده می شود. به همین دلیل، بسیاری از آرایشگاه ها به مشتریان خود این امکان را می دهند که پوست خود را با بخور تمیز کنند.

در این روش ابتدا پوست صورت کاملا تمیز و شسته می شود. در مرحله بعد پوست با برس نرم تمیز می شود و سپس با استفاده از دستگاه بخور مخصوص پوست به مدت 7 تا 12 دقیقه پخته شده و درجه حرارت تنظیم می شود. پس از اتمام بخور، ماسک مناسبی روی پوست شما زده می شود. در نهایت از مرطوب کننده برای نرم کردن و رفع خشکی پوست استفاده می شود.

تمیز کردن صورت در آرایشگاه با دستگاه بخار.

یک بار صورت خود را تمیز کنید

تعداد دفعات و فاصله زمانی تمیز کردن صورت یا پوست به نوع پوست بستگی دارد. اگر نوع پوست، سن فرد، مشکلات پوستی، فرآیند و روشی که انجام می شود، تعداد دفعات و فاصله زمانی تمیز کردن پوست را در نظر بگیرید.

به طور کلی پوست های خشک و حساس هفته ای یک یا دو بار، پوست های چرب و مستعد آکنه دو یا سه بار در هفته و پوست های مستعد آکنه دو یا سه بار در هفته بسته به تحمل فرد پاک می شوند.

بازار پاک کننده صورت سالن زیبایی زنانه

پاکسازی پوست به سه روش در منزل، کلینیک و سالن انجام می شود که هر کدام قیمت مخصوص به خود را دارند. بهترین گزینه برای پوست سفید، کلینیک است که توسط اپراتورهای خبره و زیر نظر پزشک انجام می شود و هزینه بیشتری نیز دارد. نظافت در آرایشگاه گرانتر از کلینیک نیست و البته می تواند عوارض غیرقابل قبولی داشته باشد.

ادامه: آموزش فیشیال پوست صورت در تهران fatemehhabashi.com




|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید